4 November.

4 november 2016 - Ha Long Bay, Vietnam

Het is even na 6 uur als wij al wakker worden van de handel in de straat die weer haar aanvang neemt.

Wij maken de beide kleine koffers weer gereed voor de komende 3 dagen in Halong Bay.

Op tijd staat de bus voor het Hotel, wij zijn de eerste gasten dus kunnen onze zitplaats uitkiezen, daarna nog een 5 tal stops, voor de andere gasten, en ongeveer een uur later gaan wij de stad uit richting het Oosten.

Het verkeer is en blijft een chaos als je ziet wat onze chauffeur uithaald het is nauwelijks te begrijpen dat dit zonder ongevallen gaat, maar wel de sterkste tonen door vaak en duidelijk te claxoneren.

Dit is een rit van 170 km met een korte tussenstop, waar de bijrijder op humorvolle wijze verteld wat hij van ons verwacht.

De rit heeft meer dan meer dan 4 uur geduurd voor wij bij de haven aankomen.

Wij maken kennelijk een andere tour dan de overigen wat wij worden eerder afgezet.

Er staat direct iemand klaar die ons begroet en naar het boekingskantoor begeleid.

Dan nog even langs de douane, anderen wisten mijn visumnummer niet meer gelukkig ik wel, dus zonder problemen verder.

En ja wij zijn omgeboekt naar een meer passend schip voor mij, dank aan Daisy, een 4 etages hoog schip met een lift, prima.

Uitstekende ontvangst, we worden echt in de watten gelegd.

Een fantastische balconkamer, beter kun je het niet wensen.

Wij worden opgeroepen om in het Internationale gezelschap van Fransen, Duitsers en Japanners te gaan lunchen.

Je komt niet alleen ogen te kort voor de ongelovelijk mooie omgeving maar ook voor deze exclusieve lunch van 9 gangen, een vislunch die ook voor Netty lekker was.

Even op adem komen om dan om half 3 een grot te gaan bezoeken met ongeveer 700 traptreden, Netty gaat mee en ik mag op het schip passen.

Om 4 uur komt het kleine schip met de gasten terug en dan ga ook ik aan boord om naar een zwemplaats te gaan.

Wat een verwennerij, terug met de tender naar het schip, wat poedelen en dan naar het Happy Hour.

Daarna weer uitstekend gedineerd, ik zal er niet te veel over uitwijden om niemand een vervelend gevoel te geven.

O ja, ik had nog niets gemeld over het weer, het is de gehele dag ongeveer 27° geweest en nu dat ik dit opstel is het nog 26° en windstil in een glamour omgeving op het hoogste dek dicht bij de bar, want het is weer Happy Hour.

Het schip is dus veel groter en met een tender worden wij naar het schip gebracht.

1. Ineke Postuma Kinders:
    5 november 2016
    Zit hier heerlijk achter de computer met een bord eten je verslag te lezen Mooi allemaal weergegeven. Fijne reis verder