28 en 29 Oktober.

29 oktober 2016

Ja een verslag over 2 dagen omdat het merendeel reisdagen zijn.

Vrijdag 28 Oktober, na lekker rustig geslapen te hebben, voor mij wat minder want ik ben erg verkouden geworden, heerlijk van het ontbijtbuffet van het hotel genoten.

Om 8 uur met de bus naar de luchthaven, wij zijn niet de enigen, de bus is afgeladen vol.

Wij hadden al ingecheckt maar doen nog wel een poging om andere stoelen te krijgen, en dat is gelukt.

Om 10.15 uur start het boarden in de Airbus 350-900, SQ 323 van Singapore Airlines, wij zitten ver achteraan.

Helaas zit Netty niet voor mij anders had zij kunnen voorkomen dat de stoel maximaal in ligstand werd gezet, heel ongemakkelijk voor mij, en dat 12 uur lang, minder leuk.

De stopover in Singapore is erg vroeg in de ochtend en wij hebben bijna 3 uur de tijd om van deze luchhaven te genieten nou ja de Starbucks bedoel ik dan.

De vlucht in de Boeing 777-200, SQ 176 naar Hanoi begint met een vertraging wegens technische mankementen, en eenmaal in het toestel is het weer zo slecht geworddn dat alle vertrekkende toeztellen via 1 baan moeten, ongeveer 1 uur later vertrekken wij dan eindelijk.

Bij aankomst in Hanoi eerst de Visum formulieren in orde laten maken, bij de Immigratieloketten staan zeker 700 mensen op hun beurt te wachten.

Binnen 10 minuten hebben wij het Visum in ons paspoort, wel nog een extra pasfoto inleveren, wat moeten zij daar toch mee zij hebben er al 2 gekregen.

Al met al wachten wij nog een dik uur en geen toiletten in de buurt, voor dat wij onze koffers kunnen ophalen.

Onze gids staat te wachten al meer dan 2,5 uur, maar zij heeft nog steeds een glimlach.

De koffers worden ingeladen voor een rit van 45 minuten in de chaos van dit verkeer naar het Old Quarter in het centrum van Hanoi.

Een stad als deze mag aan de ene kan blij zijn dat er zoveel scooters zijn en niet elke chauffeur in een auto rijd want nu al moet je met enige levensverachting oversteken.

Na even achter onze ogen gekeken te hebben gaan wij opgefrist aan kaarten proberen te komen voor het Waterpoppen Theater, een wandeling van ongeveer 20 minuten, ik kan geen stap meer vooruit zetten.

Toch moeten wij wweer terug en nog iets gaan eten, de receptie van het Hotel heeft ons een adres gegeven, als je minder kieskeurig bent kun je ook bij de vele restaurantjes aan de kant van d straat op een krukje van 30  cm hoog plaatsnemen, nee niet voor ons.

Wij hebben heerlijk gegeten met een prima bediening en afgesproken dat wij mogen terug komen en dan mag zij ons een maaltijd aanbevelen, zij liet weten daar nu al naar uit te kijken.

Terug in het Hotel gaan wij ons eerst voorbereiden op de dag van morgen, een vrije dag in Hanoi, en dan gaan wij rusten.

Prima bediening

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade