30 Oktober.

30 oktober 2016 - Hanoi, Vietnam

Een dag met verassingen zeker wat het weer betreft.

Na een goede nacht en na een prima ontbijt in een mooie ontbijtruimte zijn wij weer op pad gegaan om een tocht rond het meer, het Hoan Kiem Lake, te maken.

Maar omdat ik toch, zo af en toe, even rust wil nemen was er al bij de eerste keer een 2tal studenten van de Universiteit Hanoi die ons vroegen of zij ons wat mochten vragen in het kader van hun kennis van de Engelse taal.

Een leuke ervaring en een 2tal dankbare meiden.

Weer verder, een drankje gekocht en even rust nemen, maar niet voor lang en nu meer dan 10 studenten die ons van alles vragen, zeer open mensen die graag willen communiceren en erg leergierig zijn.

Een erg leuke foto is het eindresultaat.

Wij gaan een rondtour maken in een electra car door het Old Quarter, goed te merken dat elk deel van de wijk apart gestuctueerd is, voedsel, kleding, materialen en bouwproducten, enz.

Ook nu weer erg onder de indruk van het chaothische verkeer, maar wat wel opvalt is dat niemand stress vertoond.

Even later start het met regenen en dat regen normaal al lastig is is het hier voor mij nog lastiger met de meeste Vietnamezen die niet veel langer zijn dan 1,60 m en dan ook nog eens een paraplue gebruiken, dat zij mijn bril niet afgegooid hebben is een wonder.

Vanaf de middag heeft het onophoudelijk geregend, wij zijn daardoor 2x ....nat geworden.

Ons programma is daardoor aangepast, terug naar het Hotel om om te kleden en daarna te gaan eten, weer erg lekker.

Daarna te voet naar het Theater waar de Water Puppet Show wordt gegeven.

Een mooie show en goede muziek, er wordt ook gezongen om het verhaal te ondersteunen maar dat is, voor ons, niet te volgen.

De plaatsruimte in deze bioscoopachtige opstelling is wel erg krap voor mijn schoenmaat, kramp is het gevolg.

Na een uur gaan wij weer, in de regen, terug naar het Hotel, de receptionist verbaasd zich ons voor de 2e keer volledig nat te zien.

Wij gaan slapen.