10 November.

10 november 2016 - Hue, Vietnam

Ook al lijkt het niet zo, wij zijn nu op de helft van deze mooie vakantie.

Ja zeker mooi ook al worden wij wat gestraft met het weer, wij zijn regelmatig 1 dag te laat om van een betere dag te genieten.

Maar vandaag is zonder de regen begonnen, een stap in de goede richting.

Wij gaan deze morgen een boottocht maken in het 'wetland' nabij het Karstgebergte, niet zo ver van het Resort waar wij ons nu bevinden.

Dus een korte rit naar een dijk, ter info door de Nederlanders ontwikkeld en geconstrueerd om te voorkomen dat het 'wetland' de dorpen zouden bedreigen.

Dus de dijk af en een poging wagen om in een bamboobootje plaats te nemen, maar dat lukt voor mij niet, de zitplank is minder hoog dat de hoogte van mijn schoen, dus dat risico ga ik niet nemen, Netty gaat de tocht alleen maken.

Ik blijf achter maar krijg voldoende belangstelling,  een vrouw, zij is 70 jaar oud en van een oude Vietnameese stam, maakt zich zorgen dat ik het te koud zou hebben.

Zij is dik aangekleed met een dikke das om haar nek, ik zou maar met haar mee moeten komen in haar tent want daar was geen wind en dus beter voor mij.

Zij eet constant speciaale kruiden waardoor zij een rode mond en lippen heeft en bruinrode tanden en handen, niet echt een uitdaging om mee te gaan.

Na een uur is Netty weer in zicht, zij heeft veel gezien, o.a. apen en veel rietvogels en heeft ook in een grot gevaren, dus zeker de moeite waard.

Terug naar het Hotel, koffers pakken en uitchecken, de koffers laten ophalen door de golfcar en afrekenen.

Dan begint de tocht van nauwelijks 100 km naar de luchthaven van Hanoi, maar het zal zeker 3uur gaan duren.

Onderweg nog een een kop Pho soep genuttigd, heerlijk en wat speciale noten gekocht.

Om 4 uur zijn wij op de luchthaven en nemen afscheid van de chauffeur en gids, Son.

Om half 6 vliegen wij in een B321 naar Hue een korte vlucht van 70 minuten.

Voor een binnenlandse vlucht met Vietnam Airlines een prima indeling met voldoede beenruimte, dat had ik niet verwacht.

Bij aankomst wacht de gids ons op en wij rijden in 45 minuten naar ons Hotel, Villa Hue.

De straat lijkt minder uitnodigend maar het Hotel ziet er uitstekend uit met een zwembad en een zeer ruime kamer en badkamer, zelfs het, gevulde, fruitmandje is men niet vergeten.

Wij hebben een advies gekregen om buiten het Hotel te gaan eten en wel bij een lokaal restaurant Hahn.

De eerste indruk is zo iets van, is dat wel wat voor ons maar gezien de grote hoeveelheid van buitenlanders zal het eten best goed zijn.

En dat was het zeker, 3 verschillende gerechten genomen, bijzonder lekker en met komt ons ook telkens uitleggen hoe wij het wel moeten eten met alle bijgerechten erbij.

Ja en als je dan afrekend, je bent tenslotte een Nederlander, betaal je 115.000 Dong of te wel € 4,30 en ja incl. de drank.....

Ik maak dit verslag en dan vlot de oogjes weer sluiten om morgen weer een interessante dag te gaan beleven.

1. G.J. van Rijn:
    10 november 2016
    Zo hebben wij ook het idee wat jullie mee maken.Maar zo te lezen hebben jullie het naar je zin.Groeten en tot ziens
  2. Ineke Postuma Kinders:
    11 november 2016
    Het Karstgebergte gevonden op YouTube per bamboebootje of luchtballon. Een pracht reis als je dit allemaal met eigen ogen kan waarnemen. En zeker een mooi hotel Villa Hue met veel geel en paars als ik de goede heb gezien Want er zijn meer hondjes die fikkie heten
    Goede reis verder. En genieten