13 November, Full Moon.

13 november 2016 - Hoi An, Vietnam

De Full Moon is het grote feest van de Bhoedisten, het verkeer wordt uit de stad geweerd en de Chineese Lampionnen maken plaats voor de gewone verlichting, dat is wat wij hoorden deze ochtend bij het ontbijt.

Na het ontbijt wachten wij op het vervoer naar onze excursie, wij denken dat de info die wij kregen niet is wat wij meenden gehoort te hebben, dus een verrassing.

Met een klein busje naar de verzamelplaats waar wij op weg gaan naar het Zuid Westen naar My Son waar zich de resten van een oude Heritage, waarvan de Amerikanen bijna 70% hebben weg gebombadeerd.

Een uurtje rijden, het was vanochtend wat vochtig en nu is de vochtigheidsgraad hier in het regenwoud bijzonder hoog, het water loop uit alles waar water uit kan komen, en dan heeft de gids er nogal een erg hoog tempo in, van mij mag hij.

Wat over is ziet er indrukwekkend uit, het originele bouwwerk heeft veel overeenkomsten met Ankor What in Cambodja.

Als alle zakdoeken voldoende nat zijn gaan wij op de terugweg, wandelen dus en op een afgesproken plaats staan de golfcars voor ons gereed.

Wij gaan nu op weg naar de rivier waar de boot ligt die ons terug brengt naat Hoi An.

Maar terug naar het Hotel moeten wij zelf regelen, vreemd.

Dus aangekomen in het Hotel geld er maar een ding, lekker afkoelen in het zwembad, nog net 2 stoelen over, dus geluk hebben.

Wij ontmoeten de 6 Helmonders weer die wij eerder gesproken hebben dus even bij babbelen.

Geheel bijgekomen gaan wij vanavond op weg naar een kleermaker daar waar Hoi An om bekend staat, ik heb 3 adressen en test die eerst even uit bij de receptie, 2 vallen af, dus met op weg naar Be Be in het centrum van de stad.

Heerlijk om op deze wijze zaken te mogen doen en zeker als je aan het einde nog een compliment krijgt voor de onderhandelingen, en ook de vraagprijs niet betaald hebt.

Alles is gemeten en de stoffen zijn gekozen, morgen om 11 uur kan ik gaan passen.

Dan gaan wij dineren en dit keer doen wij het eens uitgebreid, het is weer genieten.

Terug met een lange wandeling naar het Hotel, wij drinken nog wat en dan wordt dit verslag nog gemaakt en kan de dag ten einde komen.