14 November.

14 november 2016 - Hoi An Ancient Town, Vietnam

Wij hebben er op gehoopt en om gesmeekt, de zon en de warmte, het is er in alle hevigheid, het is aanpassen en vooral wennen.

Na het ontbijt gaan wij met de shuttle naar het centrum, om 11 uur moet ik bij de kleermaker zijn om te passen maar er is nog voldoende te zien, in deze historische stad.

Wij moeten tickets kopen om de bezienswaardigheden te kunnen bezoeken, deze tickets geven je het recht 5 monumenten te bezoeken, wil je er meer zien, meer tickets kopen.

Wij hebben veel gezien en ik heb het idee dat mijn benen zeker 10 cm korter zijn geworden zoveel hebben wij gelopen.

Om 11 uur de afspraak bij de kleermaker, en je hoeft niets zelf te zeggen zij zijn zelf zo kritisch als er nog kleine veranderingen noodzakelijk zijn, of wij om 3 uur nog even willen aankomen.

Dat betekend dat wij nog wat meer kunnen gaan zien en met name de wereldberoemde Japanse Brug staat nu op het programma, taxi nemen of lopen, lopen dus.

Een mooi monument wat door miljoenen mensen reeds is bezocht.

Verder op de terugweg, even wat banaantjes kopen, de dame wil Netty de slechtste geven maar die had niet op Netty gerekend, nee dus.

Zo langzaam aan beginnen mijn onderdanen te protesteren, dus een rustplekje met een hapje opgezocht.

Dan terug naar de kleermaker, wij worden weer vriendelijk ontvangen en denk niet dat wij de enigen zijn, de 6 paskamers zijn continu bezet.

Maar ook nu weer komen er soms wel 3 deskundigen aan te pas om mijn massa een goede pasvorm te geven.

Morgen zal alles in het Hotel worden afgeleverd voor Internationaal transport.

Met de taxi terug naar het Hotel en nog net wat zonnestraaltjes meenemen in het zwembad.

Deze avond gaan wij het grote Full Moon feest bekijken, dus om 7 uur op weg naar de rivier.

Wat een massa mensen en nu niet alleen toeristen, heel kleurrijk met al die Chineese lampionnen en de 'flowerwish' op het water.

Wij eten hier buiten op het terrasje en kunnen zo alles mooi beleven.

Terug met de taxi en dan met de oogjes dicht nog lang nagenieten.

1. Ineke Postuma Kinders:
    15 november 2016
    Ja wij zouden ook de volle maan te zien krijgen Alleen het was hier zwaar bewolkt en uiteraard geen feest.