6 November.

7 november 2016 - Hanoi, Vietnam

Onze laatste, helaas, dag in dit gebied,Halong Bay.

Na weer een uitstekende nacht van het ontbijt te hebben genoten staan wij om 8 uur klaar voor het bezoek aan de Cong Do grot, wij gaan met de tender op weg.

De doorgang is allen in de vroege morgen te doen i.v.m. het tij, wij kunnen er net onderdoor en wij zien de apen die natuurlijk gevoerd worden door de mensen.

De klank in deze grot is diep en helder heel enerverend.

Wij zijn hier niet alleen maar zeker met een 12 tal boten dus duidelijk een highlight binnen Halong Bay.

Aangekomen bij de aanlegplatform weer van de boot af, lekker schommelen en ik wacht geduldig af tot zij mij ook van de boot af willen en dan graag met wat hulp.

Terug naar de Golden Cruiser onze koffers gereed maken en uitchecken.

Wij maken de cassier gelijk miljonair met een drankenbonnetje van 6 nullen, je zou bijna denken dat je een brouwerij hebt opgekocht.....

Het schip is vertrokken naar haar aanlegplaats voor de haven en even na 11 uur komen wij daar aan en gaat iedereen van boord in de tender om naar de wal gebracht te worden.

Wij krijgen nog een lunch aangeboden en daarna nog even wachten op onze terugreis naar Hanoi.

Het is niet de SCI bus die wij verwachten maar een taxibusje die ons brengt.

Onderweg mogen wij nog eens verbazen en genieten van de hectiek van dit verkeer en nu zeker op zondag lijkt het er op dat wij alle 8 miljoen inwoners van Hanoi al een keer hebben gezien.

De chauffeur rijd met in een hand zijn telefoon met GPS en ik vertel hem dat ik hem de weg in Old Quarter wel kan vertellen hij snapt daar niets van maar ik maak het wel waar.

Wij checken weer eens in in het Hanoi Boutique Hotel en wij worden weer vriendelijk begroet en wij krijgen weer de suite, fantastisch.

Geinstalleerd gaan wij nog even een lekker drankje kopen ondanks dat er slechts een beperkte keus is staan er wel de duurdere flessen drank dik onder het stof, dus een goede VSOP komt wel in aanmerking en de dame moet zichtbaar gokken wat de prijs van de fles zal zijn, maar een half miljoen leek haar voldoende, echt een koopje.

Dus genieten wij deze avond van dit lekkers.

En O, ja, wij hebben nog niets vermeld over het weer; het was fantastisch boven de 30° en wij zijn ook lekker aangekleurd.

Dat zal de komende 4 dagen wel minder het geval zijn want de voorspellingen, aldus de gids, zijn regenachtig en bewolkt.

En een dank je wel voor Ineke die al reageerde op deze blog, nu weten wij geheel zeker dat hij werkt, dank je Ineke en misschien hebben jou kaarsjes wel geholpen.

1. Ineke Postuma Kinders:
    7 november 2016
    Je schrijven is goed te volgen We beleven het hier op een rustige manier een heel klein beetje mee. Zo te lezen is het vooral genieten van alle indrukken die de reis geeft. De komende 4 dagen branden de kaarsjes hier weer volop voor mooi weer. Groetjes ook aan Nettie