7 November.

7 november 2016 - Mai Chau, Vietnam

Terwijl de ene lekker heeft liggen snurken en ik de ochtend zegt dat zij toch wel veel verkeer heeft gehoord heb ik niets gehoord.

Wij zijn vroeg wakker en maken alles klaar om te gaan ontbijten, ik ga nog even bij mijn persoonlijke assistent langs om mijn kousen aan te trekken, hij begint het bijna leuk te vinden.

Na het ontbijt kunnen wij uitchecken en nog even wachten tot ons vervoer met gids komt, en zij zijn exact op tijd, 8.00 uur.

Son is onze gids voor de komende 4 dagen en Han is onze chauffeur.

Ik mag op mijn verzoek weer plaatsnemen naast Han en wij proberen Hanoi uit te rijden naar het zuiden.

Het weer is echt slecht het regent onophoudelijk en het zicht in minimaal.

Wij moeten ongeveer 200 km afleggen en Son verwacht dat dit zeker 4 uur gaat duren.

Een aangenaam gesprek gedurende de rit met veel interessante informatie.

Wij rijden weer een aantal bergen over en boven op deze bergen is het zicht minimaal.

Uiteindelijk een stop met uitzichtpunt, waar bijna een toeristenbusje wordt vermorselt door een trailer met oplegger die nauwelijk kan stoppen omdat dat busje daar in een bocht is gaan stilstaan, veel rook van de banden maar hij red het juist.

Op dit uitzichtpunt hebben wij een redelijk zicht over het dal van Mai Chau, waar wij deze dag en nacht zullen verblijven.

Een vriendelijke ontvangst met een mooie kamer met zicht op het zwembad.

Het programma voor vanmiddag begint met een grot bezoek, de grot heeft in het verleden Fransen en Amerikanen een veilig onderkomen gegeven.

Netty gaat met de 2 gidsen mee en ik blijf in het Hotel mede gezien het ongemak voor mij.

Na een uur komt zij enorm enthiosiast terug, nog nooit zo'n mooie grot gezien was haar eerste reactie.

De volgende actie is het bezoek aan het dorp van de White Thai groep die hier leeft.

Het kenmerkende zijn de huizen van deze groep, een 2 etages woning waar er op de 2e etage wordt gewoond en beneden vindt de arbeid of handel plaats.

Wij wandelen door het gehele dorp heen en een deel er van is uitsluitend ingericht met winkeltjes voor de toeristen er wordt zelfs met een golfcar doorheen gereden geheel ongepast.

Wij worden uitgenodigd om vanavond bij het hoofd van het dorp te komen eten, maar nog wel nog even melden.

Als wij terug zijn in het Hotel krijgen wij een berichtje dat het eten bij de chief niet kan doorgaan want de inkopen zijn niet gedaan.

Netty gaat nog even zwemmen het regent ook weer en ik doe de verslaggeving en kan haar vanaf het balkon in de gaten houden.

Dus vanavond maar in het Hotel dineren, het is er erg rustig en ongezellig maar het eten is redelijk en veel te duur.

Wij hebben een karafje rijstwijn van het Hotel gekregen samen met groene chocolade waar wij vast van zullen genieten.

Morgen gaan wij pas om 10 uur weer op pad dus maar eens lekker de oogjes sluiten en natuurlijk na een lekker drankje.

1. Ineke Postuma Kinders:
    7 november 2016
    Verschillende plaatsen wat je benoemd zoek ik op bij "Google afbeeldingen" zoals o.a Mai Chou een pracht gebied Voor mij enorm leuk om het zo te volgen op jullie reisblog