8 November.

8 november 2016 - Ninh Binh, Vietnam

Na een heerlijke, wat langere, nachtrust, worden wij vandaag pas om 10 uur opgehaald voor de tour naar o.a. het Nationale Park Cuc Phuong.

Helaas komt Netty haar voet een spijker tegen die in de vloer hoort te zitten, auw, auw.

Het wordt wel direct verholpen nou ja, een grote deuk in de houten vloer is het resultaat.

Wat ongebruikelijk er is geen buffetontbijt deze morgen dus een bestelling doen, het kost enige moeite om echt duidelijk te maken wat wij wel en niet willen eten, dus maar afwachten.

En ja hoor zij heeft goed gegokt en de hoeveelheden zo ongeveer verdubbeld.

Nog wat gefotografeerd en dan de koffers gereed maken voor het transport.

De gids en de chauffeur zijn dan ook stipt op tijd en omdat er geen slang beschikbaar was is de wagen niet gewassen maar....de omgeving van de handgrepen is geheel netjes schoongemaakt.

Ja het wordt wat saai, het is weer regenachtig, of moet ik schrijven slecht weer?

Wij gaan de komende 3,5 tot 4 uur een rit naar het Nat Park maken.

Onderweg kopen wij wat fruit en als er te weinig geld is om terug te geven dan doe je er wat extra manderijnen bij en dan is het opgelost.

Bij aankomst is het plan om het park wandelend te bezoeken iets aangepast want het komt met bakken uit de lucht, maar het voornaamste kunnen wij zien ook al is het wegdek erg groen en dus spekglad geworden, maar wij overleven het.

Verder op weg naar onze overnachtingsplaats, ik wist dat dit een topresort zou zijn tenminste als je de site bekijkt, maar nu met dit weer missen wij een hoop.

Wij worden op z'n minst verwend en gaan dan nog even wat zwemmen in het grote overdekte zwembad met assistentie om er in of er uit te komen.

Vanavond dineren wij, in alle luxe, hier, het enige wat men vergeten is om de 5 sterren op het bord te decoreren, echt top, ook de prijs.

Terug op de kamer nog even een lekker drankje en Netty is direct in dromenland als ik dit verslag schrijf.

1. Danielle:
    9 november 2016
    Maak er ondanks het weer iets moois van. Ook hier slecht weer als dat wat helpt. Sms is verstuurd.Liefs van jullie meiden
  2. G.J. van Rijn:
    9 november 2016
    Wel veel reizen hé mooie plekken ontdekken en mooi weer krijgen.
    Gerrit je moed voor taan een klauw hamer mee nemen.
    Heel veel plezier en geniet er van.
    Groetejes